1965 r.
Lata 60 stanowią ważny okres dla spółdzielni- następuje całkowite przebranżowienie. Ulega likwidacji przemysł spożywczy, a ówczesny Zarząd zwraca się ku branży metalowej. Spółdzielnia Pionier nawiązuje współpracę z Fabryką Samochodów Dostawczych w Nysie Pierwsze dostawy komponentów dla motoryzacji realizowane były dla samochodu Nysa N57.
1975 r.
W latach 70 firma powiększa się. Następuje adaptacja hali produkcyjnej pod lakiernie i wyroby hutnicze. Produkcja nagrzewnic, mierników oleju i świadczenie usług lakierniczych znajduje odbiorców w branży samochodowej. Wprowadzone zmiany umocniły współpracę z FSD Nysa. Spółdzielnia nawiązuje również współpracę z FSC w Lublinie i FSM w Tychach.
1985 r.
W latach 80 Spółdzielnia stawia głównie na współpracę z producentami samochodów oraz ich bezpośrednimi dostawcami. W ogromnej mierze wpływa to na rozwój przedsiębiorstwa w zakresie jakości. Firma pozyskuje nowych Klientów, dzięki temu rozszerza swój profil działalności, modernizuje park maszynowy a także umacnia swoją pozycję rynkową.
1995 r.
Mimo, że w latach 90 spółdzielnia przechodziła kryzys to udało się jej utrzymać produkcje. Okres ten charakteryzuje się również nawiązaniem stałej współpracy po dzień dzisiejszy z firmami motoryzacyjnymi takimi jak Fiat czy Faurecia. Pierwszym „zagranicznym” samochodem wykorzystującym prudnickie komponenty był Fiat Cinquecento
2005 r.
2005 rok- Spółdzielnia Pionier wdraża procedury systemu zarządzania jakością wg. norm ISO 9001, ISO/TS 16949, ISO 14001 oraz PN-N-18001. Uzyskujemy mocną pozycję jako dostawca i producent metalowych wyrobów tłoczonych nie tylko na rynku Polskim ale również rozpoczynamy eksport na rynek międzynarodowy.