Wszystkie lata
1951 r.
1965 r.
1975 r.
1985 r.
1995 r.
2005 r.
2013 r.
2014 r.
2021 r.
IMG-20200325-WA0000

1951 r.

Na początku lat 50-tych powstaje Spółdzielnia Pionier. W pierwszych dziesięciu latach istnienia, firma zajmowała się produkcją wyrobów rynkowych, stojaków na buty, krzeseł oraz kosiarek

45ebc6478f138-d.1200

1965 r.

Lata 60 stanowią ważny okres dla spółdzielni- następuje całkowite przebranżowienie. Ulega likwidacji przemysł spożywczy, a ówczesny Zarząd zwraca się ku branży metalowej. Spółdzielnia Pionier nawiązuje współpracę z Fabryką Samochodów Dostawczych w Nysie Pierwsze dostawy komponentów dla motoryzacji realizowane były dla samochodu Nysa N57.

20201113_123438

1975 r.

W latach 70 firma powiększa się. Następuje adaptacja hali produkcyjnej pod lakiernie i wyroby hutnicze. Produkcja nagrzewnic, mierników oleju i świadczenie usług lakierniczych znajduje odbiorców w branży samochodowej. Wprowadzone zmiany umocniły współpracę z FSD Nysa. Spółdzielnia nawiązuje również współpracę z FSC w Lublinie i FSM w Tychach.

IMG-20200325-WA0001

1985 r.

W latach 80 Spółdzielnia stawia głównie na współpracę z producentami samochodów oraz ich bezpośrednimi dostawcami. W ogromnej mierze wpływa to na rozwój przedsiębiorstwa w zakresie jakości. Firma pozyskuje nowych Klientów, dzięki temu rozszerza swój profil działalności, modernizuje park maszynowy a także umacnia swoją pozycję rynkową.

fiat

1995 r.

Mimo, że w latach 90 spółdzielnia przechodziła kryzys to udało się jej utrzymać produkcje. Okres ten charakteryzuje się również nawiązaniem stałej współpracy po dzień dzisiejszy z firmami motoryzacyjnymi takimi jak Fiat czy Faurecia. Pierwszym „zagranicznym” samochodem wykorzystującym prudnickie komponenty był Fiat Cinquecento

IMG-20200325-WA0016

2005 r.

2005 rok- Spółdzielnia Pionier wdraża procedury systemu zarządzania jakością wg. norm ISO 9001, ISO/TS 16949, ISO 14001 oraz PN-N-18001. Uzyskujemy mocną pozycję jako dostawca i producent metalowych wyrobów tłoczonych nie tylko na rynku Polskim ale również rozpoczynamy eksport na rynek międzynarodowy.

IMG-20200325-WA0011

2013-2017r.- Zarząd Spółdzielni zmotywowany nowymi współpracami z Klientami podejmuje decyzję o rozbudowie wydziału lakierni. Nowy wydział rusza we wrześniu 2014 roku, funkcjonując przy tym bez zastrzeżeń. W dalszym ciągu głównymi klientami Spółdzielni jest FCA, GKN i Faurecia.

bentley-logo

2014 r.

W maju 2014 roku firma zawiera współprace z marką Bentley, rozpoczynając tym samym produkcje części do karoserii jednego z pierwszych luksusowych samochodów.

Klienci-1024x574

Obecnie Spółdzielnia Pionier produkuje komponenty do takich marek samochodowych jak: Ford, Fiat, Volkswagen, Bentley, Toyota, Audi, Lancia, BMW, Mini, Peugeot, Opel, Porsche, Citroen, Suzuki, Volvo, Saab, Hyundai, Abarth, Mercedes.

Więcej
Translate »